Przećwicz opanowane techniki
Komentarze: 0
Być może najlepszym sposobem umożliwiającym zrozumienie, jak wartościowe są te perspektywy, jest wykorzystanie ich w procesie rozwiązywania konfliktów, prowadzenia negocjacji czy obsługiwania klientów, bądź też w sytuacji, gdy Twoja organizacja będzie starała się stworzyć efektywne zespoły. W takich sytuacjach idealnym rozwiązaniem jest świadome przemieszczanie się między perspektywami ja, innego oraz obserwatora. Dzięki temu zyskasz możliwość planowania i działania charakteryzującego się zarazem mądrością, jak i pewnością siebie w relacjach z innymi.
Właśnie teraz poświęć trochę czasu na przypomnienie sobie sytuacji związanej z innymi osobami, w trakcie której odczuwałeś lęk lub chciałeś mieć więcej możliwości wyboru. Mogłeś na przykład obawiać się konfrontacji z pewną osobą. Być może bałeś się poprosić o awans, na który Twoim zdaniem zasługiwałeś. Możliwe, że lękasz się rozmowy z kapryśnym klientem. Niezależnie od tego, czego się obawiasz, poświęć kilka minut na przekształcenie tych emocji w osobistą skuteczność, dzięki umiejętnościom zmiany pozycji percepcyjnych, których nauczyłeś się w tym rozdziale. Możesz mieć taką kontrolę nad emocjami, lękiem i niepokojem, o jakiej nigdy nie marzyłeś
Dodaj komentarz