lip 03 2009

Przyjazne pokoje biurowe


Komentarze: 0

Pomieszczenie do pracy powinno być tak urządzone, by sprzyjało dobremu samopoczuciu, od tego bowiem zależą sukcesy zawodowe i nastawienie psychiczne pracowników, z jakim codziennie przychodzą do firmy. Możesz popisać się własną inwencją w urządzeniu swojego stanowiska pracy i wystroju wnętrza. Podajemy kilka rad w tym względzie, wywodzących się z modnej ostatnio chińskiej sztuki feng-shui. Skorzystaj z nich i wprowadź do swojego najbliższego otoczenia więcej harmonii, a zyska na tym cała instytucja. • Kształt pomieszczenia. Powinien to być pokój kwadratowy lub prostokątny, sprzyjający uzyskiwaniu dobrych efektów w pracy. Wszelkie inne kształty pomieszczeń potęgują nieporozumienia, konflikty i nerwową atmosferę. • Oświetlenie. Bardzo ważny element wyposażenia pomieszczenia. Powinno być harmonijne i równomierne. Zbyt jaskrawe żarówki męczą wzrok, osłabiają koncentrację i wywołują niepokój, podobnie jak świetliki, pod którymi bezpośrednio nie należy pracować. Niewskazane jest też zawieszanie tuż nad biurkiem lamp ani innych przedmiotów, gdyż dodatkowo oddziałują na nas swoją energią. Wystarczy lampka z boku biurka, włączana wtedy, gdy niedostateczne jest oświetlenie naturalne. • Biurko. Podstawowe miejsce pracy powinno być usytuowane tak, aby pracownik widział całe pomieszczenie, bo wówczas jest najbardziej twórczy i czuje się bezpiecznie. Dla biurka odpowiednim miejscem jest ustawienie go nie na wprost drzwi, lecz przy jednej z sąsiadujących z nimi ścian. • Meble biurowe. Zarówno w gabinecie szefa, jak i w pomieszczeniach pracowników meble powinny mieć zaokrąglone lub owalne kształty. Wzmacniają wtedy inwencję twórczą, myślenie koncepcyjne i kreatywność. Natomiast meble o kształtach prostokątnych, kwadratowych i o ostrych kantach wskazane są do firm lub działów handlowych, gdzie tzw. tnąca energia pobudza do szybkich działań, ale jednocześnie zwiększa nerwowość pracowników. Warto pamiętać o ogólnej zasadzie, że przedmioty okrągłe emitują dobrą energię, a kanciaste negatywną. Przy narożnikach mebli znajdują się największe skupiska niepożądanej energii tnącej chi. Powoduje to u znajdującej się w takim miejscu osoby złe samopoczucie, a u pozostałych osób, siedzących przy stole, negatywne nastawienie do niej. Ma to znaczenie podczas narad czy rozmów gabinetowych. Najbardziej odpowiednie są meble drewniane w naturalnych kolorach. Specjaliści od feng-shui radzą unikać bieli, czerni i powierzchni z wysokim połyskiem, bo przyczyniają się do zmęczenia oczu, osłabienia ostrości widzenia i uczucia ogólnego znużenia. • Drobne przedmioty. Z pomieszczenia należy systematycznie usuwać rzeczy niepotrzebne, popękane lub uszkodzone, bo zakłócają tylko przepływ dobrej energii. Urządzenia i używane na co dzień drobne przedmioty powinny znajdować się w zasięgu ręki. Dokumenty zaleca się układać poziomo i niewysoko, gdyż spiętrzone sprawiają wrażenie nadmiaru obowiązków i wpływają deprymująco na osobowość pracujących tam osób. • Remedia. Są to przedmioty, które umieszczone w odpowiednich miejscach, poprzez swój kształt, kolor i materiał, z którego zostały wykonane, wpływają na siłę i kierunek energii krążącej w pomieszczeniach. W sekretariacie dobrze jest zawiesić dzwonki lub kulę, a na stoliku zapalić świecę, kadzidełko czy modny ostatnio kominek aromatyczny. W ten sposób przegrodzone zostaną poszczególne rodzaje energii. Miłe wrażenie sprawiają też osobiste drobiazgi. Może to być zdjęcie kogoś bliskiego lub maskotka. Należy tylko przestrzegać, aby drobnych przedmiotów nie było zbyt dużo.

hjdbienek : :
Do tej pory nie pojawił się jeszcze żaden komentarz. Ale Ty możesz to zmienić ;)

Dodaj komentarz